Çağrı
merkezi sektöründe olup da bu kelimeye aşina olmayan yoktur :) kaliteli
hizmet anlayışı bu sektörün olmazsa olmazıdır. Tüm organizasyon
şemalarında kalite ekibini ve yöneticilerini ayrı bir birim olarak
görürsünüz. Yaptıkları işin tanımı, işin faaliyet alanına göre yapılan
görüşmeleri dinlemek ve puanlamaktır. Çıkan puan sizin ne kadar hizmet
odaklı olduğunuzu ve kaliteli iş yaptığınızı gösterir.
Yukarıdaki cümle sadece kalite birimi için bir tanım. Ama gerçekte böyle mi olmalı kalite anlayışı?
Bundan
9 yıl önce bir bankanın satış projesinde "iyi günler" diyerek işe
başlamıştım. Çok heyecanlı ve enerji doluydum. Sürekli satış yaparak
rekorlar kırmak istiyordum. Benim bakış açıma göre dürüst satış
yaptıktan sonra işini iyi yapıyorsundur, gerisi önemli değildi o
zamanlar :) sonra beni de herkese olduğu gibi o süreçte çok fazla
duymaya başlayacağım kalite feedbacklerine almaya başladılar. Kaliteci
karşıma geçmiş bir şey anlatıyor. Anlıyorum ama anlam veremiyordum.
Açılışı böyle yapmalısın, yasak ifade kullanmamalısın, kapanışı böyle
yaptığın için şu kadar puanını kırdım, alternatif sunmalısın gibi
gibi.... Birde üzerine başarısız bir çağrımı herKesin içinde
dinletiyorlardı. Gelde motive ol ve söylenenleri uygulamaya al :))
Ne diyor diyordum. Yerime geçip beş çağrımda kalite
ekibinin veya takım liderimin söylediklerini uygulamaya çalışıyordum
ancak sonra tekrar kendi bildiğim modele farkında olmadan kayıyordum.
Sonra anladım ki kaliteli konuşmak demek karşıma çıkarılan bir form
klavuzuna uymak için kalıba girmek demek değilmiş, olmamalıymış.
Müşteri temsilcisi özgür olmalı. Kalıba girmemeli.
Kalıba girerse sınırsız mutluluğu müşterisine yaşatamaz. Ama kalite
standartlarına da uymalı. İşte bunu yapmasının tek yolu onlara neden
kaliteli konuşmaları gerektiğini doğru anlatmaktan geçer. Hayatın
kendisini daha iyi yaşamak için dahi kaliteli geçirmek gibi bir
zorunluluğumuz varken, yaptığımız işten kaliteli sonuç beklenmesinin çok
doğal olduğunu gösterebilmek gerek. İşimizin kalitesi aslında bizi
yansıtır. Bugün çağrı merkezinde altı ay üzerinde çalışan hangi müşteri
temsilcisini alırsanız alın kalite standartları ile ilgili eğitim
verecek konumdadır. Peki neden kendi çağrılarında uygulayamıyorlar?
Çünkü onlar için kalite bir form ve onları kalıba sokan bir sistem.
Kalıba girmemek içinde direnç gösteriyorlar.
Görüşme puan ortalamasının 85 geldiği bir operasyonda
başarılı bir sonuç sağlanmış gibi görülse de, puan kaybedilen nokta
empati ise orada rakamsal başarıya bakarak kendimizi kandırmamalıyız.
Büyük bir başarısızlığın olduğu ve çağrı merkezinin en önemli noktası
olan müşteriyi anlayabilme ve kendini anlatabilme özelliğinin
gerçekleştirilemediği bir operasyondan bahsediyoruz. Sonra bu kişileri
çekiyoruz NASIL EMPATİ YAPMAZSINIZ BU ÇAĞRILARDA diye
güzelce azarlıyoruz, çağrıyı dinletiyoruz ve yerlerine gönderiyoruz.
Bize düşeni yapmış olduğumuz için düzelmelerini bekliyoruz. Hiçbir zaman
düzelmeyecekler. Düzelmemeliler. Düzelmeleri için yöneticileri olarak
ve kurulan sistem olarak onlara doğru dokunulması gerekir.
Bırakın formu, klavuzu. Çağrı merkezinde kalitenin ilk
adımı ekiplerimize neden müşteriyi mutlu etmeliyiz, neden kaliteli
konuşmalıyız, kaliteli konuşmak ne demek ve kaliteli görüşmenin bizim iş
hayatımıza olumlu yansımaları neler olacak noktalarını iyi anlatın.
Uygulamalarla gösterin, dokunun, onlarla beraber eğtimlerde kalın,
yapabilecekelerinin sonuçlarının hayatına nasıl fayda sağlayacağını
gösterin. Sonrası çok kolay ...
Keyifli ve kaliteli görüşmelerin gerçekleştiği bir hafta dilerim :)
Sevgilerimle...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder